Cíle B2B e-commerce Sinclair
Společnost Sinclair od B2B e-commerce platformy potřebovala a očekávala následující:
dosažení konkurenceschopnosti v B2B prodeji při srovnání se značkami LG a Samsung,
automatizaci a modernizaci e-commerce procesu pro obchodní partnery,
zrychlení a snížení nákladů souvisejících s B2B objednávkami pomocí nových procesů v B2B ,
propojení e-commerce a ERP systému, včetně přenášení dokumentů a informací spravovaných v ERP,
zprocesování přechodu B2B z offline do online prostředí a možnost se podílet na tvorbě nových trendů v B2B prodeji na českém trhu,
minimalizaci chybovost B2B objednávek.
Na platformu, která by všechny tyto cíle dokázala naplnit, uspořádal Sinclair výběrové řízení. Avager v něm uspěl, protože dokázal garantovat nejrychlejší dokončení e-shopu, prokázal zkušenosti s propojením na informační systém využívaný společností Sinclair a v neposlední řadě naše platforma nejlépe odpovídala zadaným kritériím a požadovanému poměru ceny a výkonu.
Za pět měsíců bylo hotovo
Při tvorbě B2B řešení pro společnost Sinclair pro nás bylo důležité, aby odpovídalo vnitropodnikovým procesům společnosti a zároveň potřebám obchodních partnerů. Klíčová proto byla počáteční analýza realizovaná pomocí několikadenního workshopu s klientem. Společně jsme definovali aktuální stav zadavatele a navrhli projekt řešení včetně optimalizace jednotlivých procesů. Tato optimalizace se promítal také do digitální komunikace Sinclair s partnery, do jejího obchodu i marketingu.
Na základě projektu jsme dokázali během pěti měsíců postavit vícejazyčný B2B e-shop v české, anglické, slovenské a maďarské mutaci. Využili jsme v něm moduly a funkce Avager, které byly vhodné pro naplnění potřeb obchodu společnosti Sinclair. Některé jsme jí na míru upravili.
Propojení dat a automatizace procesů
B2B e-shop Sinclair jsme napojili na ERP systém společnosti Sinclair pomocí našeho ETL řešení a mimo to jsme ho integrovali a synchronizovali také s katalogem obsahujícím detailní informace o jednotlivých produktech. Důraz jsme kladli na rychlost načítání dat při vyšších tisících položek v e-shopu. Díky obousměrné automatické komunikaci systémů mají B2B partneři společnosti Sinclair v e-shopu vždy k dispozici aktuální data o dostupnosti vybraných produktů. Nákupní podmínky jsou po přihlášení personalizovány na základě sjednaných smluv. Součástí komunikačního můstku je přenos pdf dokumentů, dodacích listů a faktur.
Čeho jsme dosáhli
Díky novému B2B e-commerce řešení dokáže nyní Sinclair spolupráci s novými obchodními partnery uzavírat snadno a rychle v řádech hodin. E-commerce platforma Avager pomohla společnosti Sinclair nejen naplnit její cíle, ale přinesla jí také další konkurenční výhody:
Více jak 60 % objednávek v B2B nyní přichází online a jsou zpracovány zcela automatizovaně. B2B e-shop je v tuto chvíli klíčovým nástrojem pro příjem objednávek od obchodních partnerů.
Vyřešili jsme komplexní elektronizaci dokumentů v rámci B2B online prodeje a tím ušetřili vysoké náklady související se zasíláním dokumentů.
Elektronizace dokumentů zrychlila celé workflow od momentů přijetí objednávky až po její expedici. Chybovost objednávek se snížila o 95 %.
Díky B2B e-shopu se snížil počet telefonických hovorů o 40 % a vyřizování dotazů už proto není tolik náročné na lidské zdroje.
Obchodní proces jsme díky automatizaci prodeje zkrátili z jednotek dnů na jednotky hodin.